Butikspackning och logistik är en mycket viktig del av varje butikskampanj. Paketeringen och logistiken är avgörande moment för att kampanjen ska komma fram i perfekt skick och i rätt tid!
Dessutom måste butikspackning vara tydligt uppmärkt för att det ska vara så smidigt, enkelt och tidseffektivt som möjligt för butikspersonal och visual merchandisers att sätta upp kampanjen eller skyltningen. Samtidigt ska det packas och fraktas efter varje respektive fraktföretags reglemente och innehålla rätt antal enheter. Packning, uppmärkning och logistik är en stor och viktig del av hela processen med att ta fram en butikskampanj.
Utmaningen ligger i att ha fullständig kontroll på antal av varje enhet, leveransadresser, fraktföretag och fraktbestämmelser. Därför har vi en väl utvecklad logistikavdelning som ser till att detta efterlevs och möjliggör de bästa förutsättningarna för varje kampanj och utskick.
Återkoppling från en av våra kunder var att vi hjälpte till att sänka deras paketering och fraktkostnader med 38%. Det här lyckades vi göra genom att anpassa paketstorlekar och genom att upphandla en fraktlösning som var anpassad för den här kundens geografiska spridning.
Kostnadseffektivt och hållbart
Har ni, precis som en del av våra kunder en egen distributör av t.ex. matvaror ut till era enheter? Då kan den bästa lösningen vara att vi butikspackar och fraktar över godset till dem. Därefter sköter de distributionen. På det här sättet minskar vi antalet transporter vilket både sänker kostnader och bidrar till en mindre CO2 påverkan.
Vi kampanjpaketerar och butikspackar idag åt de flesta av våra kunder och inget uppdrag är för stort eller för litet. Vi har stor kompetens i hur man ska paketera på ett effektivt och hållbart sätt samtidigt som vi inte tummar på kvaliteten.
För vad är en kampanj om den inte kommer fram i tid till rätt adress?
Hör av er till oss för mer information om hur vi kan hjälpa er sänka kostnader och förenkla era utskick. Kontakt