Digitalisering

Är digitala skyltar framtiden inom butikskommunikation?

Digital skyltning är ett mycket intressant koncept som växer och utvecklas hela tiden. Det är snabbt, flexibelt och erbjuder många intressanta valmöjligheter som analog skyltning helt enkelt inte kan erbjuda. Exempelvis kan du få se byxorna du provar i olika färger, om du fick med dig fel storlek in i provhytten kan du med ett enkelt knapptryck informera om att du vill prova en annan storlek så att personalen kan hämta det åt dig eller så kan du köpa produkterna direkt i provhytten och få dem hemlevererade.

Framväxten av digital skyltning kommer verkligen bli spännande att följa. Det kräver dock en hel del saker. Man behöver bra och enkla publiceringsverktyg, nätverk och framdragen el. Sen finns det situationer där analoga ”vanliga” skyltar fortfarande är bättre och det kan vara när kunderna är i rörelse, då undviker konsumenterna att titta eftersom ögat uppfattar att det är rörlig media som man inte vill stanna och vänta på.

För att skapa en effektfull impact så tror vi på en kombination av analogt och digitalt, att ta det bästa av båda världarna och skapa ett kraftigt butikskoncept som både sticker ut och som tar för sig. Det digitala tar för sig med snabba, rörliga budskap och det analoga kan ha mer roliga former, olika material och är lite lugnare och skönare att vila ögonen på.